Byte & retur

Vi står givetvis för kostnaden om vi levererat en felaktig eller defekt vara till dig. Vid byte eller ångrat köp står dock kunden för returfrakt. Vi efterföljer Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer vid en eventuell tvist. Om du vill byta en vara som inte längre finns i lager tar vi kontakt med dig direkt så att vi kan hitta en lösning som du är nöjd med.

Att tänka på vid returer

Gör alltid en returanmälan via vår kundtjänst innan du skickar tillbaka en vara. Vid byte eller reklamation ska oanvänd produkt tillsammans med kvitto återsändas i originalförpackningen. Du kan välja postpaket vid retur, spara på alla frakthandlingar.

Endast köksknivar i originalförpackning kan returneras

All användning påverkar bladen på våra köksknivar. Det gäller även om de rengörs och vi kan tyvärr inte ta emot returnerade köksknivar om originalförpackningen är bruten. Det gäller naturligtvis inte om kniven har ett fabrikationsfel – då tar vi fullt ansvar. Om du kommer på att du vill byta kniv efter att du använt den kan vi ge dig ett bra inbytespris.